۲۲ مرداد ۱۳۸۷

HUMPHREY BOGART


هامفری دیفارست بوگارت (به انگلیسی Humphrey Bogart) هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی بود.

نام مستعار وی بوگی (Bogey/Bogie) بود.

پدر او جراح و مادرش ویراستار یک مجله بود. دوران کودکی خود را در نیویورک و در مدرسه ترینیتی سپری کرد. برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به آکادمی فیلیپس در آندورا رفت. اما پس از مدتی از آنجا اخراج و به ارتش پیوست.بوگارت در طول خدمت هیچگاه در نبردی شرکت نداشت اما بر آثر حمله یک نهنگ دچار جراحت شد و همین امر موجب ایجاد اختلال در راه رفتن و حرف زدن او شد.

از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۲ در کمپانی نمایش یکی از بستگانش (ویلیام برادی) به نام استودیوی فیلم برادی به عنوان مدیر صحنه فعالیت داشت. در ۱۹۳۰ با کمپانی Fox قراردادی بسته و برای اولین بار در فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای Broadway's like that با روس اتینگ و جان بلاندل همبازی شد.قرارداد او با فاکس تنها دو سال ادامه داشت و از آن پس تا ۵ سال در فیلم‌های نازلی ظاهر شد.تا اینکه در سال ۱۹۳۶ با فیلم The Petrified Forest خود را تثبیت کرد و این مقدمه همکاری نسبتاً طولانی مدت و موفقیت آمیز او و کمپانی برادران وارنر شد.

از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ در ۲۸ فیلم ظاهر شد که اکثر آنها گانگستری و تنها ۲مورد در ژانر وسترن بود.حضور در فیلم‌های شاهین مالت به کارگردانی سام اسپید و کازابلانکا از مایکل کورتیز از جمله چشمگیرترین نقش آفرینی‌های بوگارت محسوب می‌شود.بوگارت در سال ۱۹۵۱ برای بازی در The African Queen برنده جایزه اسکار و در سال‌های ۴۲ و ۵۴ برای فیلم‌های Casablanca و The Caine Mutiny نامزد کسب این جایزه شد.وی در سال ۱۹۵۷ به دلیل ابتلا به سرطان حنجره درگذشت.

بوگارت در اکثر فیلم‌هایش در نقش مردانی خوش گذران و خوش پوش و در عین حال دلیر و باهوش ظاهر شد و همین امر در جذاب تر شدن کاراکتر او تأثیر گذار بود.او در مدت حیات خود و از سال ۱۹۲۷ ۴ بار ازدواج کرد که سه بار آن به طلاق انجامید.هلن منکن؛ ماری فیلیپس و مایو متوت زنانی بودند که از او جدا شدند.لورن باکال همسر آخر او بود که از سال ۱۹۴۵ تا دم مرگ با او همراه بود.حاصل این ازدواج نیز دو فرزند دختر و پسر بود. پسر او استفان در ۱۹۹۶ کتاب زندگینامه هامفری بوگارت را به نام:((بوگارت:در جستجوی پدرم)) به چاپ رساند.

منبع: ویکی پدیا

در بارنداز


با بازی "مارلون براندو"

BOXCAR BERTHA


فیلمی از مارتین اسکورسیزی

وکیل مدافع شیطان


با بازی "AL PACHINO" ,"KEANU REEVES"

AL PACHINO



آلفردو جیمز پاچینو در نیویورک دیده به جهان گشود و پدرش سالواتور پاچینو (زاده شهر کورلئونه) کارمند شرکت بیمه و مادرش رز پاچینو (دارای تبار آمریکایی-ایتالیایی) خانه‌دار بود. والدین او هنگامی که او بچه بود از هم جدا شدند. پدربزرگ و مادربزرگ او در اصل اهل سیسیلی بودند.
وی در دوران جوانی و در حالی که بیش از ۲۲ بهار از زندگی‌اش نمی‌گذشت مادرش را از دست داد. پاچینو پیش از مرگ مادرش، زندگی چندان لذت بخشی را پشت سر نگذاشته بود و چون والدینش خیلی زود از هم جدا شده بودند، مجبور شد به همراه مادرش به خانه پدربزرگش نقل مکان کرده و در آن‌جا اقامت کند.
ورود او به عرصهٔ بازیگری را باید سال 1969 دانست. پاچینو در این سال در فیلم ناتالی و من بازی کرد و دو سال پس از آن نیز ایفای نقشی در وحشت در نیلی پارک را پذیرفت.
اما بازی در این دو فیلم هرگز او را راضی نکرد تا اینکه فرانسیس فورد کاپولا تصمیم به ساخت یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی فیلم پدرخوانده گرفت و نقش «
مایکل کورلئونه» به او واگذار شد.رابرت ردفورد و جک نیکلسون و جمعی دیگر از بازیگران معروف سینما مورد آزمایش قرار گرفتند. اما کاپولا فقط پاچینو را انتخاب کرد. پاچینو برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که به آن نرسید.
در سال 1973 او در فیلم‌های مترسک و سرپیکو بازی کرد. در مترسک نقش آدمی سرگشته را داشت که در پی هویت خویش است و در سرپیکو نیز یک پاچینوی تمام عیار بود. وی در این فیلم نقش فرانک سرپیکو افسر پلیسی را بازی کرد که فساد افسران مافوق خود را افشا می‌کند. پاچینو در همان سال بار دیگر نامزد دریافت اسکار شد اما باز هم این جایزه نصیبش نشد. اما منتقدان، جایزهٔ گلدن گلاب را به سبب بازی در سرپیکو به وی اهدا کردند.
از دیگر بازی‌های چشمگیر پاچینو می‌توان به حضورش در فیلم‌های پدرخوانده2(۱۹۷۴)، بعد از ظهر سگی(۱۹۷۵) و فیلم وعدالت برای همه(۱۹۷۹) اشاره کرد. پاچینو برای بازی در همه این فیلم‌ها نامزد اسکار شد ولی مورد بی مهری اعضای اسکار قرار گرفت. او می‌گوید: «من برای اسکار بازی نمی‌کنم، چون بازیگری عشق من است، عشقی که هرگز نمی‌توانم رهایش کنم».
او برای بازی در فیلم هایی چون کرایمر علیه کرایمر(۱۹۷۹)،اینک آخرالزمان، متولد چهارم جولای(۱۹۸۹) دعوت شد ولی او این پیشنهادها را قبول نکرد. هنگامی که کاپولا برای فیلم اینک آخرالزمان او را دعوت کرد، پاچینو در یک جمله پاسخ منفی به او داد: «من با تو به جنگ نخواهم آمد».
دههٔ ۹۰ را باید دههٔ نوینی برای پاچینو دانست، زیرا او که پس از بازی در فیلم انقلاب(۱۹۸۵) مبتلا به ذات الریه شده و مدت چهار سال نیز از عالم سینما دور مانده بود، در فیلم دریای عشق(۱۹۸۹) بار دیگر خوش درخشید.از فیلم‌های معروف او در این دهه می‌توان به دیک تریسی و پدرخوانده3(۱۹۹۰)،فرانکی و جانی(۱۹۹۱)،گلدن گری گلدن راس(۱۹۹۲)،راه کارلیتو(۱۹۹۳)، التهاب(۱۹۹۵)، تالار شهر(۱۹۹۶)، وکیل مدافع شیطان، دنی براسکو(۱۹۹۷) و خودی(فیلم) (۱۹۹۸) اشاره کرد.اما برترین فیلم او در این دهه "بوی خوش زن" در سال ۱۹۹۲ می‌باشد که جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. او در این فیلم ایفاگر نقش مرد نابینایی بود که عشق به همنوع را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند. علاوه بر جایزهٔ اسکار، جایزه گلدن گلاب نیز برای این فیلم از سوی منتقدان، به او اعطا شد.زمانی که نقش شیطان در فیلم وکیل مدافع شیطان (۱۹۹۷) را ایفا کرد، همه بزرگان، نامداران و تماشاگران سینما و مردم عادی او را نابغه خواندند.
در سال ۱۹۹۶ از سوی انجمن گوتام جایزه ویژهٔ یک عمر فعالیت هنری نصیبش شد و پش از آن نیز از سوی فستیوال بین المللی فیلم سن سباستین اسپانیا، جایزه مشابهی به او اهدا شد. او در سال ۲۰۰۲ در فیلم بی خوابی نقش یک کاراگاه را بازی کرد که در تعقیب یک قاتل حرفه‌ای است. تاجر ونیزی (۲۰۰۴) را باید بهترین فیلم او از سال ۲۰۰۰ به بعد دانست.
کمتر بازیگری در سینمای جهان می‌توان سراغ گرفت که نظیر پاچینو قدرت بازی با چشم را داشته باشد. چشمان پاچینو قدرت صحبت کردن با مخاطب را دارد و می‌توان برق خاصی را در دیدگان وی احساس کرد. این یکی از امتیازات منحصر به فرد او است و فیلم پدرخوانده2 اوج بازی وی با چشمهایش به شمار می‌رود. قدرت و تأثیر نگاه او صحنه‌های جاودانه‌ای را در تاریخ سینمای جهان خلق کرده است. به‌عنوان مثال بازی استثنایی او در سکانس مرگ سولاتسو و پلیس خیانت کار در فیلم پدر خوانده۱، استعداد بی نظیرش را به نمایش می‌گذارد.
پاچینو در بازیگری دارای سبک ویژه‌ای است و به واقع سرشار از استعداد است و به خوبی می‌تواند ایفاگر هر نقشی باشد. نکتهٔ برجسته در بیشتر بازیهای او این است که مخاطب را با خود همراه می‌سازد. فرانسیس فورد کاپولا درباره او می‌گوید: «اگر کارگردان نمی‌شدم دوست داشتم یک پاچینو بودم». صدای گرم و دلنشین او در بازی به پاچینو کمک فراوانی می‌کند، گویی اعضای بدنش همه هنگام بازی واقعاً بازیگر هستند.
در میان ستاره‌های هالیوود، بازیگران انگشت شماری چون مارلون براندو را می‌توان یافت که صدایی مانند او داشته باشند. پاچینو تاکنون ازدواج نکرده‌است اما دارای سه فرزند است كه یکی از آنان دختریی به نام جولی ماریاست (متولد ۱۹۸۸) که در پی رابطهٔ چندین ساله‌اش با مربی بازیگری آموزشگاه لی استراسبرگ، «جن ترنت»، به دنیا آمد و دو فرزند دیگرش دوقلوهایی با نام‌های انتون و اوليويا هستند (متولد۲۰۰۱) كه آن‌ها نيز ثمرهٔ رابطه ناموفقش با «بورلی دی آنجلو» بودند.
آل پاچینو در زندگی شخصی خود چیزی برای مخفی کردن ندارد و شاید به همین دلیل نزد مطبوعات و روزنامه‌نگاران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. او انسانی وارسته و درستکار است که همواره تلاش دارد به همنوعان خود، آن هم به هر شکل ممکن کمک نماید و همین موضوع سبب شده تا وی دوست‌داشتنی باشد.
منبع: ویکی پدیا

بی خوابی


با بازی خوب "آل پاچینو"و"رابین ویلیامز"

کازابلانکا



یکی از ده فیلم برتر تاریخ سینما با بازی" همفری بوگارد" و "اینگرید برگمن"

" THE WIND THAT SHAKES THE BARLEY"


فیلمی از "کن لوچ"برنده نخل طلای جشنواره کن 2006

" AMADEUS "



فیلمی از" MILOS FORMAN "

"LITTLE MISS SUNSHINE"


فیلمی زیبا و خانوادگی با بازی"GREG KINNEAR"

عزیز میلیون دلاری


فیلمی از کلینت ایستوود با بازی مورگان فریمن - کلینت ایستوود

I'm calling you





با سلام خدمت همگی دوستان
امیدوارم که تا حالا عکسها و مطالب وبلاگ مورد توجهتون قرار گرفته باشه من تا جایی که میتونم سعی خودم رو میکنم که روز به روز مطالب بهتری رو براتون بزارم.
این بار میخوام یه موزیک ویدئو زیبا از گروه"OUTLANDISH"با نام"I'm calling you"براتون بزارم. "اوتلندیش" یه گروه موسقی به سبک هیپ هاپ در دانمارک است که در سال1997 بوجود اومد. امیدوارم که خوشتون بیاد لطفا" با نظرات خوبتون من را در بهتر کردن این وبلاگ یاری کنید.

APOCALYPTO(آخر زمان)


کاری از "مل گیبسون"

"بیل را بکش" قسمت 1 و 2



کاری از "کویینتین تارانتینیو"

THELMA & LOUISE



فیلمی از: "Ridley Scott" با بازی : "Brad Pitt" , "Geena Davis" , "Susan Sarandon" محصول سال 1991 آمریکا

SEVEN (هفت)



فیلمی از: "David Fincher" با بازی: "Brad Pitt" , "Morgan Freeman" محصول سال 1995 آمریکا

GOOD MORNING NIGHT


بر باد رفته


اثر مارگارت میچل

بروبیکر


21GRAMS


با حضور "شان پن"

GLADIATOR



با بازی "راسل کرو"

"LEON" (حرفه ای)



با بازی زیبای "ژان رنو"

VOLVER


فیلمی از "پدرو آلمادوار"با بازی "پنه لوپه کروز"

"گاو خشمگین"


شاهکاری از" مارتین اسکورسیزی"با بازی فوق العاده" رابرت دنیرو"

راننده تاکسی


فیلمی از "مارتین اسکورسیزی"با بازی "رابرت دنیرو"

"رابرت دنیرو" Robert De Niro



نام اصلی رابرت ماریو دنیرو جونیور
تولد17 اوت 1943 
شهر نیویورک، ایالت نیویورک،
ایالات متحده
سال‌های فعالیت۱۹۶۵ تاکنون


رابرت دنیرو ( Robert De Niro) ‏(17اوت1943) بازیگر، کارگردان و تهیه کننده ایتالیایی-آمریکایی است. او تاکنون دوبارجایزه اسکار را برای فیلم های گاو خشمگین و قسمت دوم فیلم پدرخوانده بدست آورده است. رابرت دنیرو به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می شود.
رابرت دنیرو در نیویورک بدنیا آمد. والدین رابرت هنرمند بودهاند. او کودکی اش را در محلهٔ «ایتالیای کوچک» نیویورک گذراند. ده ساله بود که کارش را با تئاتر آغاز کرد و در نمایشنامه «جادوگر شهر اُز» هنرنمایی کرد و بعدها به کلاس بازیگری لی استراسبرگ رفت و بازیگری را نزد او آموخت و بدین ترتیب بود که به بازیگری متداکتینگ تبدیل شد، سبکی که مارلون براندو وجیمز دین آغازگران آن بودند و با رابرت دنیرو و داستین هافمن به اوج قدرت خود رسید. باید گفت که او بازیگری درونگراست و بازیهای تأثیرگذار او منبع الهام بسیاری از بازیگران بوده است.
دنیرو خیلی زود با تیم مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا آشنا شد. این کارگردانان که همچون رابرت دنیرو اصل و ریشهای ایتالیایی داشتند تصمیم بر ایجاد موجی از فیلمهای انتقادی از سیستم سرمایه داری و جو بی خیالی حاکم بر آمریکا گرفتند. علمدار این موج کاپولا بود. اما مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو تیم هماهنگی از آب درآمدند. فیلمهای زیادی نیز تهیه و چند فیلم نیز کارگردانی کرده است مانند یک داستان برانکسی که فیلم بسیار زیبایی از آب در آمد.
مارلون براندو در مورد او گفته است: «به گمان من حتی خود دنیرو هم نمی داند که تا چه حد مهارت دارد.» او در سال2000 جایزه دوربین طلایی را به خاطر یک عمر حضور جاودان در عرصه سینما تحت عنوان شاهکار جهانی دربرلین از دستان مارتین اسکورسیزی دریافت کرد. باید گفت که مارلون براندو و دنیرو دو نفری بودند که به خاطر بازی درخشانشان در نقش دون ویتو کورلئونه موفق به دریافت جایزه اسکار گشتند که از دیدگاه بسیاری از منتقدان ماندگارترین نقش تاریخ سینماست بسیاری از منتقدان او را تواناترین بازیگر تاریخ سینما میدانند و این هیچ اغراق و بزرگنمایی نیست زیرا دنیرو در بسیاری از ژانرهای سینمایی نقش آفرینی کرده است برای مثال میتوان در سینمای وحشت آثاری همچون فرانکشتاین و موهبت الهی را نام برد و در سینمای کمدی هم شاهکاری همچون سلطان کمدی را که درآن مقابل غول دنیای کمدی آن عصر یعنی جری لوئیس نقش آفرینی می کند را نام برد و آثار دیگری همچون ملاقات با والدین وملاقات با فاکرها و در ژانر ورزشی هم وی در اثر جاودان مارتین اسکورسیزی یعنی گاو خشمگین نقش آفرینی کرده است که از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران سینمایی بهترین اثر ورزشی سینماست و همچنین از دیدگاه آفی (انستیتوی فیلم آمریکا) پس از همشهری کین،پدرخوانده وکازابلانکا بهترین فیلم تاریخ سینما است اما در سبک گانگستری هم دنیرو شاهکاری دیگر همچون رفقای خوب اثر اسکورسیزی وتسخیر ناپذیران اثر بیاد ماندنی برایان دی پالما را داراست


منبع:ویکی پدیا

شکارچی گوزن



با بازی رابرت دنیرو-مریل استریپ

قسمت دوم و سوم پدر خوانده


اثری ماندگار از فرانسیس فورد کاپولا

با بازی خوب "آل پاچینو"

دیوانه از قفس پرید


با بازی زیبای جک نیکلسون

آخرین سامورائی


با بازی تام کروز

خوب بد زشت


اثر ماندگار سرجیئولئونه با بازی زیبای کلینت ایستوود

روح


با بازی دمی مور

"ELCID"


با بازی چاتون هستون

"Lolita"


کاری از "استنلی کوبریک"

دالان سبز


تام هنگس

DOGVILLE


با بازی "نیکل کیدمن"

Ocean's Eleven "یازده یار اوشن"



فیلمی از: "Steven Soderbergh" با بازی: "Matt Damon" , "George Clooney" , "Brad Pitt" محصول سال 2001 آمریکا

کازینو


با بازی رابرت دنیرو-شارون استون

روبندهء نقاشی شده


DEJAVU


فیلمی زیبا با بازی دنزل واشنگتن